Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Shopping Cart
Total:

$0.00

Items:

0

Your cart is empty
Keep Shopping

Onur Can Özdemir Resimlerinde Sanatsal İfade – Meral Bostancı yazdı…

Sanatçılara biçimsel ve düşünsel açıdan sınırsız bir özgürlük alanı sunan figüratif ifade tekniği, Onur Can Özdemir çalışmalarında sanatsal sorgulamanın öncül temalarından biri olarak karşımıza çıkar. Beden dili/yüz okuma/poz verme gibi resmin biçimsel kurgusuna etki eden deneysel analizlerinin yanı sıra boya seçiminde kullandığı geleneksel katmanlı teknik, yarı transparan renk tercihleri ve sürekli bir opaklık kontrolü sayesinde ressam, izleyicisine alışılmışın dışında estetik bir deneyim olanağı sunar.

Onur Can Özdemir
Onur Can Özdemir, Vahşiye Doğru, TUYB, 100×140 cm.

Özdemir, genellikle ifadenin anlamı üzerine yoğunlaştığı tek figürlü portre resimlerinde olduğu gibi, tekniğini geliştirmek üzere doğaçlama bir şekilde kurguladığı çok figürlü dokusal kompozisyonlarında da aynı içsel tavrı sürdürür. Bu bağlamda The Avengers/Yenilmezler serisinin film afişine atıfla oluşturduğu ve Iron Man, Captain America, Black Widow, Hulk, Thor ve Hawkeye gibi film karakterlerini resmettiği çalışması dikkat çekicidir. Özdemir bu resmi “Homage to Stan Lee/ Stan Lee’ye Saygı” olarak kompoze etmiştir.

Onur Can Özdemir
Onur Can Özdemir, The Avengers, TUYB, 140×110 cm.

İster hayali kurguları olsun isterse de var olan bir fotoğrafı ya da filmi/posteri/afişi kendine özgü değişikliklerle tekrar kurguladığı çalışmalar olsun, yaratımlarının tümünde eller/yüz/gözler üzerinden hiperrealist bir tavrı gözlemlemek mümkündür. Burada onu hiperrealistlerden yahut fotogerçekçilerden ayıran, “görünenin ardındaki gerçeği” yansıtmak adına başvurduğu ve abartılmış formlar olarak kendini gösteren özgün sanatsal tavrıdır, diyebiliriz. Zira özellikle yaşlı portreler serisinde bu tavrını açıkça görmek mümkündür.

Onur Can Özdemir
Onur Can Özdemir, Blind Woman, TUYB, 140×200 cm.

Öte yandan diğer serilerinde de sıklıkla resimsel bir eleman olarak abartıya yöneldiğine tanıklık ediyoruz. Pandemi döneminde yapmış olduğu genç kadın portrelerinde de benzer bir olgudan bahsetmek olasıdır. Bu yeni serisinde Özdemir’in, özellikle gözler/dudaklar/saçlar gibi organlar üzerinden belirgin bir biçimde ortaya çıkan estetik abartılarına rastlıyoruz.  Bunlardan en dikkati çekenlerden biri Leonardo da Vinci’ye atfedilen ve İsa’nın Salvator Mundi olarak betimlendiği resimde yer alan el ifadesine benzer bir ifadenin bulunduğu “Portrait of An Artist” adlı çalışmasıdır.

Onur Can Özdemir
Onur Can Özdemir, Portrait of An Artist, TUYB, 100×70 cm.

Son serisinde yer alan genç kadın portrelerindeki abartının nedenini, daha çok, günümüzün yaygın estetik bilincinin yarattığı sahteliğe bir karşı koyuş, bir hiciv, bir yergi ya da satirik bir tavır olarak yorumluyor Özdemir. Bu tözden hareketle Özdemir’in, modern zamanların kaygı verici estetik görüşüne ironik bir söylemde bulunarak, kendi düşünsel ve eleştirel tavrını resimleri üzerinden aktarmaya çalıştığını söyleyebiliriz.

Onur Can Özdemir
Onur Can Özdemir, Cancer, TUYB, 100×140 cm.

Daha önce herhangi bir resim eğitimi almış olmamasına rağmen Özdemir, okuyarak/araştırarak/deney yaparak resme olan ilgisini geliştiren yetenekli bir genç ressam olarak övgüye değer işler yapıyor. Ohio State University’de aldığı görsel iletişim derslerinin sanatına katkısı hiç olmadı diyemeyiz ancak o, yaklaşık on yıldan bu yana tuvalden, boyaya, biçimden içeriğe kendi özgün tavrını geliştirmek adına inanılmaz bir yol almış görünüyor.

Onur Can Özdemir
Onur Can Özdemir, Reservations, TUYB, 100×70 cm.

Onur Can Özdemir’in çalışmaları, 1-5 Haziran 2021 tarihleri arasında İstanbul/ Yenikapı’da yer alan, eski adıyla Avrasya Sanat ve Gösteri Merkezi / yeni adıyla Prof. Dr. Mimar Kadir Topbaş Sanat ve Gösteri Merkezi’nde düzenlenen ArtContact Çağdaş Sanat Fuarı’nda solo bir sergiyle izleyicilerle buluşturuluyor. Fuarı ziyaret ederek bu çalışmaları yakından deneyimlemenizi şiddetle tavsiye ediyoruz.

Sanatla ve sağlıcakla kalınız…

Meral Bostancı
(M.A.) [i]

Salime Kaman: 'Sanatla “tekrardaki mucizeyi” öğrendim' 3

[i] Art Theory and Critisim.

Show Comments (0) Hide Comments (0)
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest


0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments