Fransız sanatçı ikilisi İda Tursic & Wilfried Mille’nin yeni işlerinin yer aldığı “Melankolik Gün Batımı” adlı kişisel sergileri PİLEVNELİ Dolapdere’de açıldı.
Toplam 13 eserden oluşan sergide, sanatçı ikilisi İda Tursic & Wilfried Mille eserleri Andy Warhol tarzı bir pop art ruhuyla, sık sık gün batımı ve yangın gibi bir başı ve bir sonu olan hadiseleri ele alarak, bir anda görünüp aynı anda gözden kaybolan medya imajlarına göndermeler yapıyor. İkilinin karmaşık ve kendilerine has tarzları ile gerçeğin, tasvirciliğin ve soyutlamanın bir arada olduğu metafiziksel resimler, tutkudan eleştirel bir mesafeye uzanan çok geniş bir yelpazede birbirinden farklı duyguları ve düşünceleri ele alıyor.
Resimlerin resimleri diye tanımlanabilecek bu işler, Rönesans’tan geç 20.yy’a, Raphael’in “Tempi Madonna”sından Cézanne’ın manzara resimlerine, Manet’nin janr resimlerinden Christopher Wool’un soyut tablolarına göndermeler içeriyor. Ayrıca 1950’lerde «pin-up kraliçesi» olarak tanınan Bettie Page’e gönderme yapan beş eserde Page tam olarak çıplak ya da erotik bir halde gösterilmiyor. Bu işlerden biri soyut dışavurumcu tarzı ve katmanların varlığıyla çağdaş sanatçı Albert Oehlen’in işlerini çağrıştırırken, bir diğeri yüzey / derinlik ve temsiliyet / soyutlama arasında ki gerilimle Christopher Wool’un tarzını anımsatıyor.
Bodrum katında yer alan ve aynı zamanda sergiye de ismini veren “Melankolik Gün Batımı“ adlı eser, Rokoko tarzı bir manzara sunmakla birlikte çağdaş bir romantizm içeriyor. Büyük boya lekeleriyle bezenmiş bu iş üretilirken tüketilen düzinelerce bira şişesi ve sigara izmariti bilinçli olarak çerçevenin üst kısmına yerleştirilmiş.
Sergi 1 Aralık 2018 tarihine kadar ziyaret edilebilir.
PİLEVNELİ DOLAPDERE
Irmak Cad. No:25 İstanbul
Giriş ücretsizdir.
Oğuz Kemal Özkan/ KitaptanSanattan.com 11.10.2018
IDA TURSIC & WILFRIED MILLE HAKKINDA:
İda Tursic ve Wilfried Mille Fransa’nın Dijon şehrinde bulunan Ecole des Beaux-Arts adlı güzel sanatlar okulunda okurken tanışmış, 2000 yılında sanatçı ikilisi olarak çalışmaya başlamışlardır. İkili, birlikte üretmeye başladıkları günden beri imajları resme dönüştürmeye odaklanmışlardır. Dergilerden, sanat kitaplarından, filmlerden ve internetten aldıkları imajları resim sanatının tarihi ve türünü 21.yüzyılda var olduğu hali ile ortaya koyarlar.
Devasa kanvaslarında şaşaa, pornografi, lüks, manzara, moda, geometrik öğeler ve hatta ölüm gibi birbirinden farklı olguları tasvir ederler. İkilinin ele aldıkları tüm konular günümüz medyasında dolaşan imaj yoğunluğuna işaret eder. Tursic ve Mille devasa resimleri yoluyla medyada dolaşan imajların manipülasyonu, yeniden kullanımı ve yok oluşlarına odaklanır.
1974 yılında Sırbıstan’da doğan İda Tursic ve aynı yıl Fransa’da doğan Wilfried Mille Fransa’nın Dijon şehrinde çalışmak ve yaşamaktadırlar.