Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Shopping Cart
Total:

$0.00

Items:

0

Your cart is empty
Keep Shopping

Evrim Altuğ’dan ‘16. İstanbul Bienali’ değerlendirmesi…

Sanatçı, küratör ve eleştirmenlerin üretim ve etkileşim ortamlarını geliştirmeyi hedefleyen SAHA’nın bağımsız sanat yazınına destek vermek için başlattığı yazı dizisi, Evrim Altuğ‘un 16. İstanbul Bienali’nin başlığı “Yedinci Kıta”dan yola çıkarak Türkiye ve dünyada ekoloji-sanat ilişkisini ele aldığı yazısı ile devam ediyor.

Altuğ, “Geleceği geniş ama çevresi dar: Ekoloji ve sanat” başlıklı yazısına şöyle başlıyor:

“Dünya ve Türkiye’de ekoloji ve sanat ilişkisini yaklaşan “Yedinci Kıta” başlıklı 16. İstanbul Bienali öncesi büyüteç altına almaya çalıştık. Yakın tarihin siyasal, ekonomik ve kültürel tahribatına estetik bir direniş öyküsü olarak bu anlatının önemli vakaları ile figürlerinin kulaklarını bir kez daha çınlatmak istedik.”

Yazının tamamını okumak için tıklayınız.

Ana Görsel: Elif Çelebi ve Çağrı Saray, “Prevantoryum” sergisi, 2018

Evrim Altuğ Hakkında

MÜGSF Televizyon Bölümü ve İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sahne ve Gösteri Sanatları Bölümü’nde (burslu olarak) bir süre eğitim aldı; aynı üniversitede Tasarım Kültürü ve Yönetimi Sertifika Programı’na katıldı. 9. Kanal Televizyonu’nda 1998’de stajyer olarak başlayan ve 2000’de bölüm sorumlusu olarak biten sanat muhabirliğini, 2000-2005 yılları arasında Radikal gazetesi Kültür Sanat Servisi’nde sürdürdü; Binden fazla yazı, röportaj ve özel haber hazırladı. 12 Eylül 1980 darbesi ile kapatılıp, 2003’te yeniden faaliyete açılan Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Birliği – AICA Türkiye’nin kurucu üyeleri arasında yer aldı. Kısa bir süre Açık Radyo’da, Dr. Ömer Madra eşliğinde “Açık Gazete”leri okudu. 2003’te, İstanbul Bilgi Üniversitesi 3. Performans Günleri’ne Recycled Performance adlı eleştirel bir çalışmayla katılan Altuğ, çok sayıda sergi kataloğu metni yazdı, söyleşiler gerçekleştirdi; dört yıl boyunca, www.gazetem.netsayfasında yazıları yayımlandı. Mart 2006-07 arasında BirGün gazetesinde kültür-sanat editörü ve muhabiri olarak görev aldı. Newsweek Türkiye dergisinin kurucu kadrosunda kültür-sanat alanında çalıştı. Ardından Sabah gazetesine, 2009’a değin, muhabir ve editör sıfatıyla transfer oldu. Henkel Art Award, Pınar Çocuk Resim Yarışması ve Full Art Prize gibi çeşitli sanat ödüllerinde jüri üyeliğinde de bulunan Altuğ, Milliyet Sanat, Sanat Dünyamız ve Cumhuriyet gazetesi için yazılar yazdı, Cumhuriyet gazetesinin kültür sanat şefliğini ve muhabirliğini yaptı. Halen Art Unlimited, Artful Living ve Gazete Duvar’da yazıyor ve Açık Radyo’da Rahmi Öğdül ile ‘Yolgeçen’ programını sunuyor.

SAHA Derneği

Kâr amacı gütmeyen bir sivil toplum kuruluşu olarak, çağdaş sanatı destekleme amacında birleşen bir grup sanatsever tarafından 2011 yılında kuruldu. Dernek, Türkiye çağdaş sanatının tanınırlığını ve bilinirliğini artırmak amacıyla, bu doğrultudaki projelere karşılıksız destek veriyor. Evrensel değerlere saygılı ve demokratik duruşuyla, Türkiye çağdaş sanatı için özgür bir “saha” oluşturulmasını misyon ediniyor.

Comments are closed