Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Shopping Cart
Total:

$0.00

Items:

0

Your cart is empty
Keep Shopping

Erol Eskici, ‘Amaçlanmamış Anıtlar’ İle SANATORIUM’da

SANATORIUMErol Eskici’nin ‘Amaçlanmamış Anıtlar’ başlıklı galerideki üçüncü kişisel sergisine 24 Kasım 2022 – 21 Ocak 2023 tarihlerinde ev sahipliği yapıyor.

Erol Eskici’nin ‘Amaçlanmamış Anıtlar’ sergisi Avusturyalı sanat tarihçisi Aloïs Riegl’ın ‘‘Modern Anıt Kültü – Doğası ve Kökeni’’ adlı makalesinde tanımladığı ve kurduğu kavramsal çatının önemli ayaklarından biri olan ‘‘Amaçlanmamış Anıtlar’’dan hareketle, sanatçının son dönem üretimlerini bir araya getiriyor.

Aloïs Riegl’ın ‘‘Amaçlanmamış Anıtlar’’ kavramı belli olaylara veya kişilere ithafen, bu olayları ya da kişileri anımsatmak amacıyla bilinçli bir şekilde tasarlanmamalarına karşın zamanın izlerini taşımaları veya tarihte bir ana işaret ettiklerinin düşünülmesi nedeniyle sonradan anıt değeri kazanmış eserlerdir. Riegel’in kavramsallaştırmasına göre bu tür anıtlar anımsatma değerine sahip olmamalarına karşın eskilik değeri ve tarihi değeri zamanla kazanırlar.

Eskici, önceki sergisi Stratigraf’ta (2018) odaklandığı jeolojik kavram ve olguları Riegel’in tezleriyle birleştiriyor. Tabiat anıtı [Naturdenkmal] Almanca “doğa, tabiat” anlamına gelen Natur ve “anıt, abide” anlamına gelen Denkmal kelimelerinin birleşiminden oluşan bir kelimedir. Doğal anıtların varoluşlarında insanın hiçbir katkısının bulunmadığını, tüm güzellikleri ve gariplikleriyle içine tabii ve jeolojik olaylardan meydana geldiklerini, çevredeki tüm bitki, hayvan ve inorganik maddelerden oluşan, korunmayı hak eden varlıklar veya anıtlar olduğunu kabul eden düşüncelerden oluşan bir kavramdır.

Sanatçı, jeolojik, organik veya inorganik doğa anıtları ile “Amaçlanmamış Anıtlar” arasında paralel bir ara noktada yer açmak için anizotropik bir malzeme olan ahşabı serginin ağırlık merkezinde konumlandırıyor.

Açılış
24.11.2022
Cuma 17:30 – 19:30

SANATORIUM
Kemankeş Mahallesi Mumhane Caddesi No:67/A
Karaköy – İstanbul

Erol Eskici Kimdir?

Erol Eskici’nin (1984, Hakkari) pratiği çoğunlukla resim, çizim ve nesnelere odaklanır. İnsan üretimi yapılar, süreçler ve kurumlarla; doğal yapılar arasındaki sembolizmi, ilişkileri ve analojileri araştırır. Jeoloji, mimari ve doğa tarihi gibi disiplinlerinin ögeleri arasında ilişki kurar ve onları çatıştırır. Belirli kavramlara, yöntemlere ya da mesleklere bir süre odaklanarak çeşitli seriler üretir. Eskici, Köln’de yaşamakta ve çalışmaktadır.

Show Comments (0) Hide Comments (0)
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest


0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments