Ali Teoman Germaner’in 1970’li yıllardan günümüze dek sürdürdüğü “Aloşnâme” isimli desen sergisi Bozlu Art Project Nişantaşı’nda açıldı. Sanatçının başyapıtı niteliğindeki “Aloşnâme”nin ilk kez bu kadar kapsamlı bir şekilde ele alındığı sergiye Bozlu Sanat Yayınları tarafından hazırlanan, sanat tarihçisi Ahu Antmen’in kaleme aldığı ‘Aloşnâme: Bir Heykeltıraşın Felsefe Taşı’ isimli kitap eşlik ediyor.
Modern Türk heykelinin önde gelen sanatçılarından Ali Teoman Germaner’in (nam-ı diğer Aloş) 1970’li yılların gerilimli toplumsal ortamında üretmeye başladığı ve günümüze dek sürdürdüğü desen serisi daha çok heykelleriyle ön plana çıkan bir sanatçının kişisel yolculuğuna dair ipuçları veren görsel bir günce oluyor. Aynı zamanda bu sergide sergilenen eserler Türkiye’nin tarihine dair metaforlarla örülü görsel bir yorum da içeriyor.
Sergiye eşlik eden, Ahu Antmen’in kaleme aldığı ‘Aloşnâme: Bir Heykeltıraşın Felsefe Taşı’ isimli kitap, bu özgün desenler birikimini ilk kez bu denli zengin bir kapsamda bir araya getirirken, Germaner’in zamana yayılmış bu başyapıtına dair çözümlemenin yanı sıra sanatçıyla yapılan ayrıntılı söyleşi ile Aloşnâme’nin gizemine pencere açıyor.
Aloşnâme’nin bir kitap ve sergi projesiyle daha kapsamlı bir şekilde ele alınarak yeniden gündeme gelmesini, toplumsal hayatla bağlarının irdelenmesini, Türk Sanat tarihindeki yeri ve öneminin daha iyi anlaşılmasını amaçlayan sergi, 25 Ekim – 30 Kasım 2016 tarihleri arasında Bozlu Art Project Nişantaşı’nda görülebilir.
Bozlu Art Project Nişantaşı
Teşvikiye Cad. 45/1
Nişantaşı-İstanbul
Bu yaşa değin çok alıcı kuşlar gördüm, keskin, yaralayıcı pençeleri, ürkütücü gagaları vardı.
Hele tehdit dolu, saldırgan gözleri…
Çeşit çeşit yılanlara rastladım. Tanımlamaya dilim varmaz.
Nice varlıklar geldi geçti gözümün önünden. Her biri, bir iz bıraktı.
Suyun derinliklerinde, en sert çalkantıları umursamaz deniz kabukları gördüm, içine çekilmiş, kayıtsız. Tüm gördüğümü, zamanı mekâna katmış, insanın içinde gördüm.
Aloş
