Koronavirüs salgını dolayısı ile online platformlara ve sosyal medyaya kayan etkinliklere film sektörü de ayak uydurdu.
Avusturya’da yayınlanan günlük gazete Wiener Zeitung‘da yazan Matthias Greuling bu durumu şöyle özetledi:
Şimdi de Disney, bu seneki gişe canavarı Mulan filminin vizyona çıkmasını Korona nedeniyle defalarca erteledi, ardından ‘tarihi belirsiz’ olarak sınıflandırdı. Aynı zamanda pandemi nedeniyle devasa bir bütçe açığı oluşuyor. … Sonunda Mulan’ı sinemalarda göstermek yerine 29,99 dolarlık bir ilave ücretle 4 Eylül’den itibaren holdingin kendi film ve dizi platformu Disney Plus’ta vizyona sokacak. Filmleri sinema salonuna uğramadan gösterime sokmama tabusu da böylece yıkılmış oldu. …
Şu anda 60 milyon kullanıcısı olan Disney Plus, kullanıcılarının yalnızca yüzde 10 ila 12’sinin filmi izlemesi halinde 200 milyon dolarlık “Mulan” bütçesini çıkarmış olacak. O zaman Disney için her şey yoluna girecek. Ama sinemalar için?
Sinema bu gelişmeler karşısında savunmasız ve görünen o ki, dünya çapında modası geçiş bir izlenim yaratıyor.
(https://www.eurotopics.net/)